INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: KE

 

Kiedy pomoc publiczna dla linii lotniczej i portu lotniczego przyniesie negatywne skutki dla innego przewoźnika? Problemy z udowodnieniem wpływu pomocy w świetle sprawy T-492/15 Lufthansa v. Komisja

2019-06-06

W 2014 Komisja Europejska (KE) wydała decyzję (SA.21121) stwierdzającą, że dofinansowanie portu lotniczego Frankfurt-Hahn przez kraj związkowy Hesja stanowi dopuszczalną pomoc państwa a równocześnie, że zawarta między portem a Ryanairem umowa dotycząca przyznania preferencyjnych stawek opłat lotniskowych nie stanowi w ogóle pomocy państwa. Sprawa na tym jednak się nie skończyła, gdyż decyzja została zaskarżona do Sądu UE przez Lufthansę. W kwietniu tego roku zapadło rozstrzygnięcie oddalające skargę (T-492/15 Deutsche Lufthansa AG v European Commission). Powodem odrzucenia skargi był brak legitymacji Lufthansy do złożenia tej skargi. Innymi słowy, w pewnym uproszczeniu, Sąd stwierdził, że Lufthansa nie ma interesu w tej sprawie. Dla złożenia skargi na nieważność na decyzje KE przez tzw. podmiot nieuprzywilejowany – przedsiębiorstwa, osoby fizyczne – konieczne jest wykazanie, że sprawa dotyczy ich „bezpośrednio i indywidualnie” (art. 263 TFUE). Orzeczenie Sądu stanowi przykład praktycznych problemów z wykazaniem wpływu na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw sektora transportu lotniczego w sposób umożliwiający wykorzystanie tych informacji na potrzeby spraw z szeroko pojętego prawa konkurencji.

czytaj więcej

ROZMOWA PRTL.pl

2018-01-23

Władze włoskie wprowadziły system dający priorytetowy dostęp do portu Malpensa w oparciu o wolumen obsługiwanego ruchu pasażerskiego. Wydawać by się mogło, że klucz był prosty i niedyskryminacyjny, bo oparty o obiektywne i łatwo mierzalne kryterium. Tymczasem okazało się, że tylko Alitalia wypełniała tę przesłankę, była to więc jedyna linia, która mogła skorzystać z preferencyjnych warunków – mówi dr hab. Jakub Kociubiński z Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl

czytaj więcej

ROZMOWA PRTL.pl

2018-01-09

Potrzebujemy innowacyjnych, praktycznych i wydajnych rozwiązań dla otwartej  i bezpiecznej europejskiej przestrzeni powietrznej – mówi Bjørn Kjos, prezes Norwegian w rozmowie z Airlines for Europe.

czytaj więcej

Fiasko pomocy dla portu lotniczego Kassel (dawny Kassel-Calden) – Co poszło źle?

2017-08-10

Port lotniczy Kassel (w 2015 r. zmieniono nazwę z Kassel-Calden) został pomyślany jako odciążenie dla Frankfurtu. Obiekt miał w założeniu przejąć ruch czarterowy, biznesowy, cargo i część niskokosztowego. Historia interwencji państwowej polegającej na przekształceniu lotniska Kassel-Calden w regionalny port lotniczy i rozbudowie obiektu stanowi ciekawe studium przypadku. 

czytaj więcej

Fiasko pomocy dla portu lotniczego Kassel (dawny Kassel-Calden) – Co poszło źle?

2017-08-10

Port lotniczy Kassel (w 2015 r. zmieniono nazwę z Kassel-Calden) został pomyślany jako odciążenie dla Frankfurtu. Obiekt miał w założeniu przejąć ruch czarterowy, biznesowy, cargo i część niskokosztowego. Historia interwencji państwowej polegającej na przekształceniu lotniska Kassel-Calden w regionalny port lotniczy i rozbudowie obiektu stanowi ciekawe studium przypadku. 

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 21.02.- 27.02.2014

2014-02-28

Orzeczenia Komisji Europejskiej dotyczące umowypomiędzy lotniskami w Aarhus i Ryanairem oraz skargi przeciwko zarządzającym lotniskiem Schoenefeld.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 21.02.- 27.02.2014

2014-02-28

Orzeczenia Komisji Europejskiej dotyczące umowy pomiędzy lotniskami w Aarhus i Ryanairem oraz skargi przeciwko zarządzającym lotniskiem Schoenefeld.

czytaj więcej

Jakie są założenia strategiczne KE w odniesieniu do transportu lotniczego?

2014-02-27

Komisja Europejska opublikowała niedawno nowe zasady, które musza być przestrzegane przy udzielaniu pomocy publicznej portom lotniczym na ponoszenie kosztów nowych inwestycji jak również na pokrywanie części kosztów operacyjnych oraz pomocy publicznej dla linii lotniczych w przypadku uruchamiania nowych połączeń.

czytaj więcej

Jakie są założenia strategiczne KE w odniesieniu do transportu lotniczego?

2014-02-27

Komisja Europejska opublikowała niedawno nowe zasady, które musza być przestrzegane przy udzielaniu pomocy publicznej portom lotniczym na ponoszenie kosztów nowych inwestycji jak również na pokrywanie części kosztów operacyjnych oraz pomocy publicznej dla linii lotniczych w przypadku uruchamiania nowych połączeń.

czytaj więcej

Świąteczny komentarz tygodnia

2013-12-24

Emirates i Etihad a „sprawa indyjska”

Wielu obserwatorów globalnego rynku lotniczego może się zastanawiać, jakie są rynkowe podstawy ogromnych sukcesów (mierzonych skalą operacji i tempem wzrostu) linii z rejonu Zatoki Perskiej.

czytaj więcej

Nowe lotniska w Polsce. Jakie i dla kogo?

2013-12-04

Temat jest niewątpliwie kontrowersyjny. Sceptycyzm wielu obserwatorów i ekspertów zderza się tu ze zrozumiałymi ambicjami i potrzebami lokalnymi. Oliwy do ognia dodaje niewątpliwie obecne stanowisko KE, która stwierdza, że Polska nie potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych, zwiększających przepustowość portów lotniczych.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony