INFORMACJE

Rynek Lotniczy

Linie Lotnicze

Porty Lotnicze

Samoloty

Drony

Dostawcy Usług

Prawo

Turystyka

BRANŻA

Nawigacja powietrzna

Innowacje & Technologie

Personalne

Rozmowy PRTL.pl

Komentarz tygodnia

Aviation Breakfast

Polski Klub Lotniczy

Przegląd prasy

INNE

Księgarnia

Szkolenia i konferencje

Studenckie koła i org. lotnicze

Znajdź pracę

Katalog firm

Przydatne linki

REKLAMA





Partnerzy portalu



Language selection


English Deutsch French Russian

tag: Marketing

 

Umowy marketingowe promujące region jako niedozwolona pomoc publiczna dla linii lotniczych – kiedy działalność organizacji promującej turystkę w regionie można przypisać państwu

2019-09-27

W ostatnim felietonie opisywana była sprawa dotycząca ostatecznie nieudanej próby podważenia decyzji Komisji Europejskiej (KE, Komisji) stwierdzającej, że wsparcie na budowę nowego terminala w Marsylii i preferencyjne stawki oferowane przewoźnikom niskokosztowym korzystającym z obiektu nie stanowią niedozwolonej pomocy publicznej. Porażka skargi została spowodowana głównie przez niemożność udowodnienia przez stronę skarżącą, że doszło do zaburzenia konkurencji w skutek kwestionowanej praktyki. Równocześnie (02.08.2019) Komisja wydała decyzje stwierdzającą, że kroki podejmowane dla przyciągnięcia ruchu lotniczego do portu lotniczego Montpellier (MPL) stanowią niedopuszczalną pomoc przyznaną Ryanairowi – głównemu niskokosztowemu przewoźnikowi operującemu z obiektu – i zarządziła od linii zwrot przyznanej korzyści w łącznej wysokości ok. 8,5 mln EUR. Mamy więc dwie sprawy dotyczące na pierwszy rzut oka zbliżonego stanu faktycznego i dwa zasadniczo różne rezultaty. W niniejszej sprawie dotyczącej Montpellier zasadnicza kwestia dotyczyła jednak samego istnienia pomocy dla konkretnego przewoźnika i charakteru korzyści odnoszonej przez beneficjenta, nie zaś wpływu na działalności innych uczestników rynku.

czytaj więcej

Umowy marketingowe promujące region jako niedozwolona pomoc publiczna dla linii lotniczych – kiedy działalność organizacji promującej turystkę w regionie można przypisać państwu

2019-09-27

W ostatnim felietonie opisywana była sprawa dotycząca ostatecznie nieudanej próby podważenia decyzji Komisji Europejskiej (KE, Komisji) stwierdzającej, że wsparcie na budowę nowego terminala w Marsylii i preferencyjne stawki oferowane przewoźnikom niskokosztowym korzystającym z obiektu nie stanowią niedozwolonej pomocy publicznej. Porażka skargi została spowodowana głównie przez niemożność udowodnienia przez stronę skarżącą, że doszło do zaburzenia konkurencji w skutek kwestionowanej praktyki. Równocześnie (02.08.2019) Komisja wydała decyzje stwierdzającą, że kroki podejmowane dla przyciągnięcia ruchu lotniczego do portu lotniczego Montpellier (MPL) stanowią niedopuszczalną pomoc przyznaną Ryanairowi – głównemu niskokosztowemu przewoźnikowi operującemu z obiektu – i zarządziła od linii zwrot przyznanej korzyści w łącznej wysokości ok. 8,5 mln EUR. Mamy więc dwie sprawy dotyczące na pierwszy rzut oka zbliżonego stanu faktycznego i dwa zasadniczo różne rezultaty. W niniejszej sprawie dotyczącej Montpellier zasadnicza kwestia dotyczyła jednak samego istnienia pomocy dla konkretnego przewoźnika i charakteru korzyści odnoszonej przez beneficjenta, nie zaś wpływu na działalności innych uczestników rynku.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-10.11.2017

2017-11-10

CPK - czy wszystko zostało już przeanalizowane i powiedziane?

Wydarzenia nabrały ogromnego przyśpieszenia i toczą się błyskawicznie. Potrzeba, celowość, konieczność tej gigantycznej inwestycji zostały uznane za przesądzone, przez grono najważniejszych decydentów. Ogłoszono już lokalizację CPK. Na posiedzeniu Rady Ministrów przyjęto uchwałę o przyjęciu koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego, stanowiącą ważny krok na szybkiej ścieżce decyzyjnej.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 03-10.11.2017

2017-11-10

CPK - czy wszystko zostało już przeanalizowane i powiedziane?

Wydarzenia nabrały ogromnego przyśpieszenia i toczą się błyskawicznie. Potrzeba, celowość, konieczność tej gigantycznej inwestycji zostały uznane za przesądzone, przez grono najważniejszych decydentów. Ogłoszono już lokalizację CPK. Na posiedzeniu Rady Ministrów przyjęto uchwałę o przyjęciu koncepcji Centralnego Portu Komunikacyjnego, stanowiącą ważny krok na szybkiej ścieżce decyzyjnej.

czytaj więcej

I cóżeś Ty branży lotniczej uczynił UNITED?

2017-04-28

W dzisiejszej rzeczywistości, niewiele znaczące lokalne wydarzenie błyskawicznie przeradza się w medialnego potwora pożerające swoje ofiary, tym razem United, a wraz z nim całą branżę lotniczą. Co zatem poszło nie tak?

czytaj więcej

I cóżeś Ty branży lotniczej uczynił UNITED?

2017-04-28

W dzisiejszej rzeczywistości, niewiele znaczące lokalne wydarzenie błyskawicznie przeradza się w medialnego potwora pożerające swoje ofiary, tym razem United, a wraz z nim całą branżę lotniczą. Co zatem poszło nie tak?

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017

2017-02-03

Wprowadzanie istotnych modyfikacji w strategii linii lotniczych w okresach świetnej koniunktury to niewątpliwie bardzo dobry pomysł. Po prostu ryzyko jest wtedy znacznie mniejsze, a skutki błędów relatywnie mniej dotkliwe. Dziś o dwóch przewoźnikach, z dwóch kontynentów. Zacznijmy od USA i ulubieńca wszystkich inwestorów Southwestu.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 27.01-02.02.2017

2017-02-03

Wprowadzanie istotnych modyfikacji w strategii linii lotniczych w okresach świetnej koniunktury to niewątpliwie bardzo dobry pomysł. Po prostu ryzyko jest wtedy znacznie mniejsze, a skutki błędów relatywnie mniej dotkliwe. Dziś o dwóch przewoźnikach, z dwóch kontynentów. Zacznijmy od USA i ulubieńca wszystkich inwestorów Southwestu.

czytaj więcej

Doświadczenie pasażera w sektorze lotniczym - jak się je bada?

2016-10-20

Stale odczuwalna w branży lotniczej walka konkurencyjna o liczbę pasażerów i niższe koszty oraz presja innowacyjności wynikają z tempa zmian na rynkach i w zachowaniach konsumenckich. Ewoluują oczekiwania klientów, style konsumpcji, aspiracje, zwiększa się liczba dostępnych wariantów podróżowania. Zarządy portów lotniczych, które chcą osiągać większe zyski z ruchu pasażerskiego muszą dopasowywać ofertę do użytkowników (a nie odwrotnie) i zmienić podejście do stosowanych do tej pory metod i technik badań oraz interpretacji danych dotyczących potrzeb, oczekiwań i satysfakcji pasażerów. Prowadząc takie badania porty lotnicze muszą uwzględniać zasady projektowania usług i tworzenia bardziej efektywnych modeli biznesowych w oparciu o doświadczenie pasażera.

czytaj więcej

Doświadczenie pasażera w sektorze lotniczym - jak się je bada?

2016-10-20

Stale odczuwalna w branży lotniczej walka konkurencyjna o liczbę pasażerów i niższe koszty oraz presja innowacyjności wynikają z tempa zmian na rynkach i w zachowaniach konsumenckich. Ewoluują oczekiwania klientów, style konsumpcji, aspiracje, zwiększa się liczba dostępnych wariantów podróżowania. Zarządy portów lotniczych, które chcą osiągać większe zyski z ruchu pasażerskiego muszą dopasowywać ofertę do użytkowników (a nie odwrotnie) i zmienić podejście do stosowanych do tej pory metod i technik badań oraz interpretacji danych dotyczących potrzeb, oczekiwań i satysfakcji pasażerów. Prowadząc takie badania porty lotnicze muszą uwzględniać zasady projektowania usług i tworzenia bardziej efektywnych modeli biznesowych w oparciu o doświadczenie pasażera.

czytaj więcej

Komentarz tygodnia 23.09-29.09.2016

2016-09-30

Znacznie ściślejsza współpraca IAG - Qatar Airways

IAG i Qatar Airways rozszerzają obecną współpracę. Ich umowa code-share będzie dotyczyła wszystkich rejsów obu przewoźników pomiędzy Dohą (hub QR) i Wielka Brytanią oraz rejsów „beyond” do Europy, Na Bliski Wschód, Azji i Afryce. Już obecnie BA i QR oferują codziennie aż siedem rejsów na trasie Londyn-Doha. Oznacza to wspaniałe możliwości tranzytowe.

czytaj więcej

Śniadanie WIZZ AIR z dziennikarzami w dniu 4 grudnia w hotelu Sheraton w Warszawie

2014-12-05

PRTL.pl znalazł się w elitarnym gronie czerech polskich mediów zaproszonych przez przewoźnika węgierskiego Wizz Air na spotkanie z prezesem p. Jozsefem Varadi i dyrektorem p. Danielem de Carvalho.

czytaj więcej

Śniadanie WIZZ AIR z dziennikarzami w dniu 4 grudnia w hotelu Sheraton w Warszawie

2014-12-05

PRTL.pl znalazł się w elitarnym gronie czerech polskich mediów zaproszonych przez przewoźnika węgierskiego Wizz Air na spotkanie z prezesem p. Jozsefem Varadi i dyrektorem p. Danielem de Carvalho.

czytaj więcej

Aukcje sposobem ustalania cen na bilety lotnicze?

2014-12-04

W ostatnim komentarzu tygodnia pisaliśmy o aukcjach wprowadzonych przez Lufthansę na dopłaty do miejsc w klasie Premium Economy. Jak wiadomo wcześniej LOT wprowadził taką możliwość również dla klasy Business.

czytaj więcej

REKLAMA


REKLAMA



Informacje EKES



REKLAMA


Giełda transportowa
Clicktrans.pl







Home | O nas | Polityka prywatności | Korzystanie z serwisu | Reklama w portalu | Kontakt | Mapa strony