tag: Prywatyzacja
2016-02-03
Tym razem nie powtórzymy, chyba po raz setny, wyjaśnienia, dlaczego tak często piszemy o PLL LOT. Jest to chyba już oczywiste dla wszystkich naszych Czytelników.
2016-01-22
LOT - ten temat nigdy się nie kończy!
Czy jesteśmy nudni, tak często pisząc o sytuacji i planach LOT-u? Może tak, ale musimy przypomnieć naszą mantrę, że nie ma dla polskiego systemu transportu lotniczego kwestii ważniejszej niż przyszłość LOT-u, linii sieciowej bazowanej w Warszawie. I jest jeszcze ten „drobiazg finansowy”.
2016-01-22
LOT - ten temat nigdy się nie kończy!
Czy jesteśmy nudni, tak często pisząc o sytuacji i planach LOT-u? Może tak, ale musimy przypomnieć naszą mantrę, że nie ma dla polskiego systemu transportu lotniczego kwestii ważniejszej niż przyszłość LOT-u, linii sieciowej bazowanej w Warszawie. I jest jeszcze ten „drobiazg finansowy”.
2015-12-30
W transporcie lotniczym, tak jak w każdym bardzo skomplikowanym i ryzykownym - z punktu widzenia wagi podejmowanych decyzji biznesie, najważniejsza jest przyszłość. Interpretowanie bieżącej sytuacji lub zdarzeń minionych, ma duże znaczenie o tyle, o ile pomaga w przewidywaniu przyszłości. Kluczowe decyzje mają bardzo dużą „bezwładność” i wpływają na wyniki przewoźników lotniczych przez długi okres. Ich unieważnienie lub nawet istotna modyfikacja są prawie zawsze bardzo kosztowne.
2015-12-30
W transporcie lotniczym, tak jak w każdym bardzo skomplikowanym i ryzykownym - z punktu widzenia wagi podejmowanych decyzji biznesie, najważniejsza jest przyszłość. Interpretowanie bieżącej sytuacji lub zdarzeń minionych, ma duże znaczenie o tyle, o ile pomaga w przewidywaniu przyszłości. Kluczowe decyzje mają bardzo dużą „bezwładność” i wpływają na wyniki przewoźników lotniczych przez długi okres. Ich unieważnienie lub nawet istotna modyfikacja są prawie zawsze bardzo kosztowne.
2015-11-13
LOT i co dalej?
Od kilku tygodni publikujemy artykuły, które bardzo czarną kreską przedstawiają sytuację PLL LOT. Oczywiście, że w znacznym stopniu chodzi nam o „odkręcenie” propagandy sukcesu, z jaką mieliśmy do czynienia przez tak wiele miesięcy, a nawet lat. Jednak staramy się być maksymalnie obiektywni i nie naginać faktów do stawianych tez lub pomijać te fakty, które są dla nas niewygodne.
2015-11-13
LOT i co dalej?
Od kilku tygodni publikujemy artykuły, które bardzo czarną kreską przedstawiają sytuację PLL LOT. Oczywiście, że w znacznym stopniu chodzi nam o „odkręcenie” propagandy sukcesu, z jaką mieliśmy do czynienia przez tak wiele miesięcy, a nawet lat. Jednak staramy się być maksymalnie obiektywni i nie naginać faktów do stawianych tez lub pomijać te fakty, które są dla nas niewygodne.
2015-10-30
Temat „ocean” - prywatyzacja LOT-u
Ekspert PIS w sprawach gospodarczych, Pan Wojciech Szałamacha, wypowiedział się niedawno po raz kolejny w sprawie prywatyzacji LOT-u.
2015-10-30
Temat „ocean” - prywatyzacja LOT-u
Ekspert PIS w sprawach gospodarczych, Pan Wojciech Szałamacha, wypowiedział się niedawno po raz kolejny w sprawie prywatyzacji LOT-u.
2015-09-25
MSP coraz bardziej zdeterminowane
Nowy minister Skarbu, pan Andrzej Czerwiński bardzo zdecydowanie wypowiada się w sprawie szukania dla LOT-u inwestora strategicznego. Podkreśla, i trudno z tym się nie zgodzić, że kluczowe jest utrzymanie marki i stworzenie możliwości rozwoju Warszawy jako hub-u regionalnego, gdyż jak rozumiemy LOT ma pozostać linią sieciową.
2015-09-25
MSP coraz bardziej zdeterminowane
Nowy minister Skarbu, pan Andrzej Czerwiński bardzo zdecydowanie wypowiada się w sprawie szukania dla LOT-u inwestora strategicznego. Podkreśla, i trudno z tym się nie zgodzić, że kluczowe jest utrzymanie marki i stworzenie możliwości rozwoju Warszawy jako hub-u regionalnego, gdyż jak rozumiemy LOT ma pozostać linią sieciową.
2015-09-04
LOT - zgaduj zgadula
W ostatnich tygodniach piszemy tak często o naszym narodowym przewoźniku, gdyż najprawdopodobniej w najbliższych miesiącach będą decydowały się jego losy. A nie ma dla polskiego systemu transportu lotniczego ważniejszej sprawy, niż stabilny finansowo i zdolny do rentownego rozwoju LOT. Linii sieciowej bazowanej w Polsce nie zastąpi Ryanair, Wizz Air, czy nawet grupa Lufthansy.
2015-09-04
LOT - zgaduj zgadula
W ostatnich tygodniach piszemy tak często o naszym narodowym przewoźniku, gdyż najprawdopodobniej w najbliższych miesiącach będą decydowały się jego losy. A nie ma dla polskiego systemu transportu lotniczego ważniejszej sprawy, niż stabilny finansowo i zdolny do rentownego rozwoju LOT. Linii sieciowej bazowanej w Polsce nie zastąpi Ryanair, Wizz Air, czy nawet grupa Lufthansy.
2015-08-28
SAS zwiększa oferowanie na trasach dalekiego zasięgu w 2015 i 2016 roku
Skandynawskie linie poinformowały, że jeszcze w tym roku, a przede wszystkim w przyszłym, istotnie zwiększą oferowanie na trasach dalekiego zasięgu.