tag: Lotnisko Radom
2019-08-22
W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5% pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.
2019-08-22
W przeprowadzonej na pokładach samolotów Enter Air ankiecie jedynie 5% pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu. Odpowiedzi na zadane przez przewoźnika pytania udzieliło 9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.
2019-05-10
Dziś mozaika wydarzeń o różnym znaczeniu, ale interesujących i znamiennych dla obecnego stanu rynku lotniczego w Polsce i w Europie.
2019-04-26
Aglomeracja warszawska bogata w lotniska. Wydarzenia ostatnich miesięcy i tygodni potwierdzają, że, najprawdopodobniej, w ciągu najbliższych kilku lat infrastruktura lotniskowa obsługująca aglomerację warszawską rozwinie się w bardzo różnych kierunkach i to bardzo zdecydowanie.
2019-02-12
Wszelkie administracyjne próby „ręcznego sterowania” rozwojem ruchu lotniczego poprzez np. przenoszenie części operacji z aglomeracji warszawskiej do Radomia czy, jak ostatnio słyszymy, do Lublina nie odniosą spodziewanego skutku, jeżeli nie będą akceptowane przez biznes lotniczy, któremu musi się to opłacać -mówi prof. dr hab. Elżbieta Marciszewska z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2018-12-17
3 grudnia 2018 r. Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło konsultacje w sprawie „administracyjnego podziału ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie”. Pod uwagę brane są dwa lotniska – Port Lotniczy Modlin (lotnisko publiczne certyfikowane wg przepisów EASA) oraz Port Lotniczy Radom (lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji).
2018-12-17
3 grudnia 2018 r. Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło konsultacje w sprawie „administracyjnego podziału ruchu dla Lotniska Chopina w Warszawie”. Pod uwagę brane są dwa lotniska – Port Lotniczy Modlin (lotnisko publiczne certyfikowane wg przepisów EASA) oraz Port Lotniczy Radom (lotnisko użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji).
2018-08-17
Witajcie w wyimaginowanej Polsce (lotniczej). Na początek wróćmy na chwilę do Komentarza z poprzedniego tygodnia. Mogło się wydawać, że artykuł opublikowany na turystycznym portalu, dowodzący, że LOT po prześcignięciu Lufthansy pewnym krokiem, a właściwie sprintem, zmierza po zajęcie pozycji lidera rynkowego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, to mały wypadek przy pracy. Niestety okazało się, że to nie koniec. I chodzi nie tylko o nieprofesjonalne wykorzystywanie i komentowanie danych, ale również o malowanie obrazu rynku mającego mało wspólnego z rzeczywistością.
2018-07-13
O sytuacji w aglomeracji warszawskiej – znowu. To nie upór i brak innych tematów powoduje, że wciąż do tego problemu wracamy. Staramy się pisać o bardzo wielu jego aspektach i konsekwencjach. Krótko, średnio i długoterminowych. Uważamy też, że opinia publiczna wciąż słabo zdaje sobie sprawę, z tego, co się dzieje i co może się dziać w przyszłości.
2018-04-16
Jedno jest pewne - jesteśmy pionierami! Śmiało przemy do celu. Innym się nie udało, ale nam się uda.
2018-04-09
Część I zakończyliśmy opisem poważnych wątpliwości dotyczących prognozowanego zapotrzebowania na dodatkową przepustowość w RDO i WMI, przeznaczoną najpierw dla linii charterowych, a w drugiej fazie również tanich, które mniej lub bardziej dobrowolnie opuszczą port Chopina. Są one bardzo istotne, gdyż to właśnie te prognozy decydują o skali koniecznych inwestycji, przede wszystkim w porcie modlińskim.
2018-04-06
Modlin czy Radom? Wybór PPL-u. To była wyjątkowo długa, wielowątkowa, wspólna konferencja prasowa PPL-u i wielkiej firmy inżyniersko-konsultingowej ARUP.
2018-01-30
Jeżeli mamy koordynowany port, czyli przydziały slotów są dokonywane przez koordynatora, niezależnego od samego portu, to tu jest realizowany obowiązek zapewnienia niedyskryminacyjnego dostępu. Jeżeli nie wystarczy dla wszystkich, to sam przewoźnik powinien podjąć decyzję, co z tym zrobić, a nie państwo robić to za niego – mówi dr hab. Jakub Kociubiński z Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2018-01-19
Radom zamiast Modlina? Nie ma obecnie ważniejszej i pilniejszej już sprawy niż system infrastruktury lotniskowej obsługującej aglomerację warszawską i przyległe regiony, a przede wszystkim Polskę Wschodnią i Północno-Wschodnią oraz część Polski Centralnej. Pisaliśmy o tej sprawie wielokrotnie. Wracamy do niej, gdyż coraz bardziej jednoznacznie brzmią głosy decydentów podważających sens powiększania przepustowości portu modlińskiego i określające Radom, jako główną, w przyszłości, alternatywę i wsparcie dla lotniska Chopina.