tag: Lotnisko Szczecin
2014-04-08
Najważniejsze jest to, aby wspólnie z linią lotniczą uruchamiać trasy które będą broniły sie ekonomicznie w nieodległej perspektywie czasu bez konieczności długotrwałego ich dotowania poprzez różnego rodzaju dopłaty - mówi Maciej Dziadosz Prezes Zarządu, Dyrektor Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2013-01-23
Większość polskich lotnisk odnotowała wzrost przewozów, ale wyniki poszczególnych portów są bardzo zróżnicowane. Olbrzymi wpływ mają tu handlowe decyzje największych linii lotniczych dotyczące oferowania. Tylko Ryanair kontynuuje ekspansje na naszym rynku, przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej. Pozostali główni gracze zwiększyli oferowanie tylko nieznacznie lub nawet je zredukowali.
2012-12-27
To był pierwszy miesiąc Sezonu Zimowego 2012/13. Jego wyniki powinny dość dobrze pokazywać, co może nas czekać w kolejnych miesiącach. Trudno mówić o jednolitym trendzie rynkowym. Niektóre porty odnotowały wzrost przewozów, podczas gdy inne musiały pogodzić się z ich spadkiem, czasami bardzo znacznym.
2012-11-22
W ostatnim miesiącu sezonu letniego zdecydowana większość polskich portów lotniczych uzyskała dobre wyniki przewozowe. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, głównymi czynnikami wzrostu całego rynku był znaczny wzrost oferowania Ryanaira oraz uruchomienie portu w Modlinie. Nadal szybko rósł ruch krajowy.
2012-10-30
Podobnie jak w sierpniu rynek odnotował dość dużą dynamikę wzrostu przewozów, głównie dzięki znacznemu wzrostowi oferowania tanich linii, m.in. z aglomeracji warszawskiej (efekt Modlina) oraz istotnemu wzrostowi przewozów krajowych. Kontynuowany jest trend spadkowy na rynku przewozów charterowych.
2012-09-28
To był pierwszy miesiąc bez operacji krajowych OLT Express. Mimo to rynek odnotował dość dużą dynamikę wzrostu przewozów, głównie dzięki znacznemu wzrostowi oferowania tanich linii, również z aglomeracji warszawskiej (efekt Modlina) oraz istotnemu wzrostowi przewozów krajowych. W sierpniu mogliśmy też ocenić, jaki wpływ na przewozy w porcie Chopina miało uruchomienie lotniska w Modlinie.
2012-08-28
Zejście z rynku OLT Express pod koniec lipca br. oznacza, że był to ostatni miesiąc tak ogromnych wzrostów ruchu w polskich portach lotniczych. Jednak nadal możemy liczyć na dużą dynamikę wzrostu przewozów, przede wszystkim, dzięki ekspansji tanich linii i „efektowi Modlina”.
2011-11-16
W portach regionalnych króluje Ryanair prowadząc z nimi znaną grę o maksymalnie korzystne warunki finansowe operacji. W poprzednim sezonie zimowym obniżył znacznie oferowanie do Rzeszowa, co zaowocowało specjalnym porozumieniem marketingowym i bardzo wysokim indeksem wzrostu w tym sezonie. Z przewoźników sieciowych LOT operuje do Rzeszowa, Łodzi i do Bydgoszczy (wet lease samolotów Sprinter Air) a Lufthansa do Rzeszowa.
2011-03-15
Wzrost wpływów z tytułu przychodów poza lotniskowych nie może jednak przekładać się na oczekiwanie, iż zarządzający z tego tytułu obniży opłaty dla przewoźników. Na operacjach zarabiają wszak także PAŻP, agenci handlingowi, paliwowi etc. Tu jest potrzebny swoisty „sojusz dla rozwoju”. Widać to wyraźnie, że uporczywie próbuje się ciężary ew. kolejnych kosztów i upustów przerzucać właśnie na barki zrządzających lotniskami, a to przecież oni ponoszą głównie wydatki związane z bezpieczeństwem i ciągłością realizowanych operacji i podlegają szczególnym restrykcjom z tytułu pobieranych opłat -mówi Prezes Zarządu Spółki Port Lotniczy „Szczecin-Goleniów” Maciej Jarmusz w rozmowie z Anną Jakubczyk z PRTL.pl
2011-01-26
Według danych podanych przez ULC polskie porty lotnicze obsłużyły w roku 2010 20,47 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 8,1% w stosunku do roku 2009. Łączna ilość pasażerów obsłużonych w roku 2010 była nieznacznie niższa - o 0,9%, niż w rekordowym roku 2008. Warto jednak zaznaczyć, że w drugiej połowie roku 2010 wyniki miesięczne były juz lepsze niż w analogicznych miesiącach lat 2007 - 2008. Dynamika wzrostu rynku polskiego była bardzo zbliżona do rynku globalnego i znacznie wyższa od europejskiego.
2011-01-26
Według danych podanych przez ULC polskie porty lotnicze obsłużyły w roku 2010 20,47 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o 8,1% w stosunku do roku 2009. Łączna ilość pasażerów obsłużonych w roku 2010 była nieznacznie niższa - o 0,9%, niż w rekordowym roku 2008. Warto jednak zaznaczyć, że w drugiej połowie roku 2010 wyniki miesięczne były juz lepsze niż w analogicznych miesiącach lat 2007 - 2008. Dynamika wzrostu rynku polskiego była bardzo zbliżona do rynku globalnego i znacznie wyższa od europejskiego.
0000-00-00