tag: Alitalia
2019-03-22
Szachów Ryanair- Wizz Air ciąg dalszy. Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź Ryanaira na niespodziewaną decyzję jego węgierskiego konkurenta o wejściu do Krakowa. Swoje plany na Sezon Zima 2019/20 ogłosił już kilka dni temu. Najciekawsza zmiana to strategiczna odpowiedź na Południu Polski. Skoro W6 atakuje Kraków, to FR zakłada bazę w Katowicach, od razu z dwoma samolotami, i uruchomi tam aż 12 nowych tras. Obecnie jest ich sześć!! Ponieważ łącznie ma być 17, to któraś z dotychczas obsługiwanych zostanie zawieszona.
2019-02-01
Lufthansa ponownie walczy o Alitalię. Europejskie szachy konsolidacyjne rozgrywane są nadal, a ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wydarzeń.
2018-11-14
W czerwcu tego roku Komisja Europejska (KE) działając na podstawie skargi IAG, Adria i Ryanaira (później Włochy same zgłosiły pomoc) zdecydowała się wszcząć postepowanie wyjaśniające w sprawie możliwości udzielenia niedozwolonej pomocy państwa dla Alitalii. Jest to siódma sprawa dotycząca wsparcia przy użyciu publicznych środków dla flagowego włoskiego przewoźnika (sprawy C54/1996; C2/2005; C26/2008; N318/2002; N279/2004; N510/2008; SA.48171). Żadna inna linia lotnicza nie była beneficjentem tylu wysiłków pomocowych. Następny w kolejce pod względem liczby adresowanych do niego planów pomocowych Olympic, którego już dawno nie ma na rynku, otrzymał wsparcie dwa razy. Mimo wszystkich tych prób, które każdorazowo rzecz jasna wykorzystywały pieniądze podatników, przewoźnik dalej jest „pod kreską” i brak jest realistycznych perspektyw osiągniecia długoterminowej równowagi finansowej. Patrząc na tę sagę z udziałem Alitalii z perspektywy prawa pomocy publicznej pojawia się pytanie o skuteczność systemu, którego jednym z celów jest niedopuszczenie do sytuacji ciągłego pompowania publicznych pieniędzy w nierentowne przedsiębiorstwa.
2018-11-14
W czerwcu tego roku Komisja Europejska (KE) działając na podstawie skargi IAG, Adria i Ryanaira (później Włochy same zgłosiły pomoc) zdecydowała się wszcząć postepowanie wyjaśniające w sprawie możliwości udzielenia niedozwolonej pomocy państwa dla Alitalii. Jest to siódma sprawa dotycząca wsparcia przy użyciu publicznych środków dla flagowego włoskiego przewoźnika (sprawy C54/1996; C2/2005; C26/2008; N318/2002; N279/2004; N510/2008; SA.48171). Żadna inna linia lotnicza nie była beneficjentem tylu wysiłków pomocowych. Następny w kolejce pod względem liczby adresowanych do niego planów pomocowych Olympic, którego już dawno nie ma na rynku, otrzymał wsparcie dwa razy. Mimo wszystkich tych prób, które każdorazowo rzecz jasna wykorzystywały pieniądze podatników, przewoźnik dalej jest „pod kreską” i brak jest realistycznych perspektyw osiągniecia długoterminowej równowagi finansowej. Patrząc na tę sagę z udziałem Alitalii z perspektywy prawa pomocy publicznej pojawia się pytanie o skuteczność systemu, którego jednym z celów jest niedopuszczenie do sytuacji ciągłego pompowania publicznych pieniędzy w nierentowne przedsiębiorstwa.
2018-11-02
Sytuacja w PLL LOT. Oczywiście wymaga ona komentarza, choć u jej podstaw leżą czynniki poza-biznesowe. Chodzi o interpretację polskiego prawa pracy i dopuszczalność stosowania niektórych „niestandardowych form zatrudnienia”, szczególnie w odniesieniu do personelu kabinowego i cockpitowego.
2018-10-12
PGL – kolejny krok na drodze do konsolidacji rynku? Grupa spółek działająca „wokół” silnego przewoźnika lotniczego i zajmująca się usługami powiązanymi z przewozami lotniczymi nie jest nowością. Klasycznym przykładem jest tu Grupa spółek „otaczająca” Lufthansę. Spółek nie przewozowych, gdyż te tworzą Lufthansa Passenger Airline Group. Jest ich rzeczywiście bardzo wiele, od gigantów: Lufthansa Cargo i Lufthansa Technik, poprzez LH Sky Chefs (catering), LH Consulting, Delvag (ubezpieczenia), LH Systems, do bardzo specjalistycznych, takich, jak Global Load Control, Lufthansa Industrial Solutions, Flight Academy itp. itd.
2018-04-20
Oj dzieje się dzieje. A właściwie, najprawdopodobniej, dziać się będzie już niedługo.
2017-07-07
Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).
2017-07-07
Włochy to piąty, co do wielkości rynek lotniczy w Europie. Ruch z/do tego kraju w roku 2015 to prawie 130 mln pasażerów. Co prawda udział rynkowy Alitalii po kolejnych kryzysach jest coraz mniejszy, to jednak jest, o co walczyć. Niektórzy gracze interesują się samym przewoźnikiem lub jego „kawałkami” inni mniej lub bardziej bezpośrednio informują władze włoskie i rynek, że będą w stanie bardzo szybko wypełnić luki, jakie powstaną po nieuniknionym ograniczeniu przez AZ operacji lub nawet całkowitym ich zawieszeni (bardzo mało prawdopodobne).
2017-06-21
Zaskakujące oferty dotyczące przejęcia Alitalii
Wiadomo, że, na propozycję przejęcia Alitalii zgłosiło się ponad trzydziestu oferentów. Rząd włoski prosił o nieupublicznianie informacji związanych z tym procesem, ale i tak wiemy, że w różnej formie uczestniczą w nim dwaj tani giganci – Ryanair i easyJet.
2017-06-21
Zaskakujące oferty dotyczące przejęcia Alitali i Air Berlin prosi o pomoc publiczną.
2017-04-28
Czego można oczekiwać na włoskim rynku lotniczym po odrzuceniu programu naprawczego Alitalii przez pracowników? Jakie wnioski mógłby wyciągnąć nasz narodowy przewoźnik LOT?
2017-04-28
Czego można oczekiwać na włoskim rynku lotniczym po odrzuceniu programu naprawczego Alitalii przez pracowników? Jakie wnioski mógłby wyciągnąć nasz narodowy przewoźnik LOT?
2016-05-25
Szanse Alitalii na skokowy rozwój floty i siatki połączeń dalekiego zasięgu
W trakcie niedawnego spotkania w Rzymie z dziennikarzami prezydent Grupy Etihad - James Hogan stwierdził, między innymi, że Alitalia ma potencjał rozwojowy uzasadniający wzrost jej floty dalekiego zasięgu z 24 samolotów, nawet do 40-tu.